Ο Νίκος Κατής σπούδασε υποκριτική στη διεθνούς φήμης Royal Academy of Dramatic Arts στο Λονδίνο & σκηνοθεσία δίπλα στον πολυβραβευμένο Gene Feist, σκηνοθέτη & ιδρυτή του θεάτρου Roundabout του Broadway (Ν.Υόρκη). Έχει αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές για την ερμηνεία του στο θέατρο και έχει διδάξει υποκριτική σε σεμινάρια, workshops και δραματικές σχολές σε Νέα Υόρκη, Βοστώνη, Λονδίνο, Λιλ, Λάρνακα, Αλεξάνδρεια, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα κ.λπ. Ο ιδρυτής του New York Acting Studio μας μιλάει για τον εαυτό του αλλά και για τον επαγγελματικό του προσανατολισμό.


Ο Δημήτρης Τζάνης είναι ένας εικαστικός καλλιτέχνης με μια πολύ ιδιαίτερη οπτική προσέγγιση της πραγματικότητας στα έργα του. Στη συνέντευξη που μας παραχώρησε καταγράψαμε τις απόψεις του για την τέχνη, για την έμπνευση και τα κοινωνικά ερεθίσματα, για την κριτική των ειδικών και του κοινού, αλλά και για την διαφορετικότητα των καλλιτεχνών.

Το βιογραφικό του μπορεί να εντυπωσιάσει τον καθένα. Είναι χορευτής, χορογράφος, δάσκαλος χορού, έχει τη δική του χοροθεατρική ομάδα (Migma), τη δική του σχολή χορού(PK Dance School) και από πέρσι το χειμώνα και δικό του θέατρο(PK Theater)! Έχει συνεργαστεί με πολύ σπουδαίους καλλιτέχνες και έχει παρουσιάσει στην Ελλάδα και το εξωτερικό αρκετές παραστάσεις αποκλειστικά δικής του παραγωγής αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές. Με αφορμή τον ?Frankenstein?, μια ιδιαίτερη χοροθεατρική παράσταση που ανεβάζει φέτος στο θέατρο του, τον συναντήσαμε και κάναμε μαζί του μια συζήτηση εφ?όλης της ύλης.

Σας παρουσιάζουμε τον Παύλο Κουρτίδη?!


Η Νελαβίτσκυ γεννήθηκε στην Αθήνα από Ρώσο πατέρα και Ελληνίδα μητέρα. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα, στο Παρίσι και στην Ρώμη. Έχει παρουσιάσει την δουλειά της στο ατελιέ της στην γκαλερί Διογένης στην Αθήνα. Η ζωγραφική της Νελαβίτσκυ διατηρεί τον σεβασμό στην παράδοση και είναι μια πραγματική αποθέωση του νατουραλισμού με την καταπληκτική τεχνική και την αισθητική τελειότητα άψογη. Δεμένη με πολλή αγάπη η καλλιτέχνης με τα αντικείμενα του περιβάλλοντος της καθημερινής ζωής, έπιπλα, βάζα, ρολόγια και οικιακά σκεύη ή ακόμα ψάρια, φρούτα, λαχανικά τα μεταφέρει στους πίνακές της οργανωμένα αρμονικά σε μελετημένες χρωματικές συνθέσεις που είναι χάρμα ματιού.


Η συγγραφέας έχει μακρά διαδρομή στο χώρο της λογοτεχνίας, με σημαντικά βραβεία στο ενεργητικό της. Παράλληλα με τα μυθιστορήματα, έχει γράψει θεατρικά έργα αλλά και σενάρια για τον κινηματογράφο, την τηλεόραση και το ραδιόφωνο. Η συνέντευξη που μας παραχώρησε είναι εξαιρετικά ζωντανή και ενδιαφέρουσα?



Τετάρτη, 22 Σεπτεμβρίου 2010 23:16

O Έλληνας τενόρος Ζάχος Τερζάκης

Γράφτηκε από

Ο Έλληνας τενόρος Ζάχος Τερζάκης έχει ήδη συμπληρώσει 33 χρόνια καριέρας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ερμηνεύοντας πάνω από 60 πρωταγωνιστικούς ρόλους όπερας σε περισσότερες από 6 γλώσσες και στο ρεπερτόριο του περιλαμβάνονται πλέον των 80 κονσέρτων. Συνολικά έχει πραγματοποιήσει πάνω από 2000 εμφανίσεις παγκοσμίως.

Ο Ζάχος Τερζάκης με τη μεγαλύτερη διεθνή καριέρα, ο δάσκαλος, ο επιστήμονας και φιλόσοφος, σε μια συνέντευξη με τον Αχιλλέα Παπαδιονυσίου.


Βρεθήκαμε στο Διεθνές κινηματογραφικό φεστιβάλ Ιπποκράτης στην Κω και ανάμεσα σε 5 ντουζίνες σκηνοθέτες απ' όλο τον πλανήτη ξεχωρίσαμε σχεδόν αυτόματα έναν 'Ελληνα. Ήταν αυτός που κέρδιζε μόνιμα την συμπάθεια του κοινού και έκανε τις πιο δύσκολες τοποθετήσεις για το έργο του χρησιμοποιώντας αρχαία γνωμικά και αθυρόστομες παρομοιώσεις.

Λίγο γιατί είχε αυτή την ικανότητα, λίγο γιατί φαινόταν να έχει μια μόνιμη περιέργεια πώς θα μεταφράσει στα αγγλικά η Κα Λουκία Ρικάκη τα λεγόμενά του, ο Νίκος Αλευράς ήταν απολαυστικός.

Με βραβείο σκηνοθεσίας απο το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 1974, λογοκριμένος απο την κρατική τηλεόραση δέκα χρόνια αργότερα, κάνει ταινίες όλη του την ζωή όπως χαρακτηριστικά αναφέρει. Η συνέντευξη που ακολουθεί δόθηκε κυριολεκτικά στο πόδι, μόλις λίγα λεπτά μετά την ανοικτή κουβέντα που είχαν οι σκηνοθέτες του φεστιβάλ στην κεντρική πλατεία του νησιού!

Ο ίδιος όμως μας λέει ότι "ο Νίκος Αλευράς δεν περιγράφεται, είναι χώμα, είναι νερό, είναι αέρας και προΠΑΝντώς είναι φωτιά, που καίγεται συνεχώς. Όλα τα άλλα είναι κουραφέξαλα. Οι σπουδές, οι εργασίες, οι γνώσεις και τα βραβεία είναι άχρηστα για να παίζουν τα ζουζούνια που κάνουν ζζζζζζζ........"


H Δήμητρα Παναγιωτοπούλου έχει εργαστεί σε μεγάλα εστιατόρια τόσο στην Έλλάδα όσο και στο εξωτερικό. Έχει πολύχρονη πείρα ως εκπαιδεύτρια καθηγήτρια σε μεγάλη σχολή επαγγελματικής Μαγειρικής στην Αθήνα και ως βασική εισηγήτρια σε σεμινάρια Μαγειρικής και Ζαχαροπλαστικής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Συνεργάζεται με εστιατόρια της Αθήνας ως σύμβουλος μαγειρικής και αρθρογραφεί σε έντυπα του χώρου.

Την γνωρίσαμε στην συνέντευξη τύπου του και με αφορμή το σεμινάριο της στα πλαίσια του φεστιβάλ πραγματοποιησαμε αυτή την συνέντευξη.


Ο , ένας σύγχρονος συγγραφέας με πλήθος λογοτεχνικών βιβλίων και διακρίσεων στο ενεργητικό του, απαντά στις ερωτήσεις που τού απευθύναμε με λόγο μεστό. Στη συνέντευξη που ακολουθεί, μεταξύ άλλων, ο συγγραφέας αναφέρεται σε λογοτεχνικούς ήρωες των έργων του με τους οποίους συνδέεται ιδιαιτέρως, αναλύει το ρόλο της σύγχρονης λογοτεχνίας και σκιαγραφεί την ιδιαιτερότητα του λογοτέχνη. Περιγράφει τη σχέση του με τη λογοτεχνική κριτική και στέκεται στη δύναμη που έχει το διαδίκτυο να φέρνει σε επαφή τον εκάστοτε λογοτέχνη με το αναγνωστικό του κοινό. Τέλος, ο συγγραφέας δεν παραλείπει να μιλήσει και για τον κοινωνικό ρόλο του σύγχρονου λογοτέχνη?

Τρίτη, 10 Αυγούστου 2010 08:55

Andrews Nagorski

Γράφτηκε από

Ο Andrews Nagorski γεννήθηκε στο Εδιμβούργο από Πολωνούς γονείς που σύντομα μετά την γεννησή του μετανάστευσαν στις Ηνωμένες Πολιτείες, πήγε Σχολείο στο Εξωτερικό όσο ο πατέρας του ήταν στις ξένες Υπηρεσίες στις Ηνωμένες Πολιτείες. Κέρδισε ένα Β.α Magna cum laude και ένα Phi beta uappa από το Αmherst Κολλέγιο το 1969 και σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Cracow. Ο Αndrews Nagorski Δημοισογράφος και Συγγραφέας ήταν πάνω από τρείς δεκαετίες ξένος ανταποκριτής και εκδότης της //NEWSWEEK// είναι τώρα αντιπρόεδρος και υπεύθυνος της κοινωνικής πολιτικής του ανατολικοδυτικού ινστιτούτου /το μιαλό/ σε διεθνείς υποθέσεις με γραφεία στην Νέα Υόρκη, στις Βρυξέλλες και στην Μόσχα. Η συνέντευξη έγινε με email μέσω των εκδόσεων Γκοβοστή και μεταφράστηκε από την Φωτεινή Κολοκοτρώνη.


Δευτέρα, 12 Ιουλίου 2010 11:25

Σαράντης Καραβούζης

Γράφτηκε από

Ο Σαράντης Καραβούζης 

Την συνέντευξη πήρε ο Αχιλλέας Παπαδιονυσίου το 2005 στο σπίτι του ζωγράφου, στην περιοχή Ζωγράφου και μεταδόθηκε στην εκπομπή του, στην τηλεόραση του Αχελώου, με τίτλο "Ανοιχτές Σελίδες".

Ο καλλιτέχνης μοίραζε τον χρόνο του μεταξύ Ελλάδος και Παρισσιού.


Από μια εξαιρετικά επιτυχημένη καριέρα στα πανεπιστημιακά έδρανα, και από τη συγγραφή πλήθους επιστημονικών βιβλίων που αφορούν στη διοίκηση επιχειρήσεων και το μάρκετινγκ, ο Δημήτρης Μπουραντάς εισέρχεται στο χώρο της λογοτεχνίας, συστήνοντας στους αναγνώστες το μυθιστόρημα , το οποίο σημείωσε πρωτοφανή για τα ελληνικά δεδομένα εμπορική επιτυχία. Στη συνέντευξη που μας παραχώρησε, ο Πανεπιστημιακός δάσκαλος και συγγραφέας αναλύει τους λόγους που τον ώθησαν στη λογοτεχνική έκφραση, σκιαγραφεί τα μελανά σημεία της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας, και αναπτύσσει τη θεωρία του για τη χρησιμότητα των αλλαγών στη ζωή και την ελευθερία της επιλογής των ανθρώπων. Ο κ. Μπουραντάς αναφέρεται, μεταξύ των άλλων, στη δύναμη και τις παγίδες του διαδικτύου, καθώς και στην αποστολή της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας.

O Θεόδωρος Κερκέζος προτάθηκε δύο φορές για υποψηφιότητα στα 50α ετήσια βραβεία Grammy στην Νέα Υόρκη 2007. Σπούδασε στο Ωδείο Αθηνών με τον Μπάμπη Φαραντάτο και πήρε μαθήματα στην Γαλλία από τούς Daniel Deffayet και Jean-Marie Londeix. Έχει ερμηνεύσει όλο το κλασικό ρεπερτόριο του σαξοφώνου με ορχήστρες όπως οι: Φιλαρμονική του Λονδίνου, η Φιλαρμόνια (του Λονδίνου), Φιλαρμονική της Αγ. Πετρούπολης, Συμφωνικές της Ζυρίχης, Βερολίνου και της Νυρεμβέργης, Κρατικές Ορχ. Αθηνών και Θεσ/νίκης, με τις Φιλαρμονικές: Βουκουρεστίου, Σλοβακίας , Bilbao Symphony και «Μεντιτερανέο» της Ισπανίας κ.α. Συνθέτες όπως οι: Ι. Ξενάκης, Μ. Θεοδωράκης, έχουν αφιερώσει έργα τους για αυτόν. Διδάσκει στο Ωδείο Αθηνών και έχει παραδώσει ανώτερα μαθήματα στα Ωδεία: Κρατικό της Μόσχας, Βοστόνης, Νέας Αγγλίας, Ίθακα (Ν.Υόρκη), Ρίμσκυ-Κόρσακοφ (Αγ. Πετρούπολη), Πανεπιστήμια: Πρίνστον (H.Π.Α) και Agricultural (Κίνα), και στις Ακαδημίες Σοπέν (Βαρσοβία), Γκνέσιν (Μόσχα) και Κιέβου. Από το 2002 είναι διευθυντής της Ορχήστρας Σαξοφώνων Νομαρχίας Πειραιά.

Στη συνέντευξη που μας παραχώρησε αναφέρεται στη σχέση του με το σαξόφωνο, το προσωπικό του ταξίδι στο κόσμο της μουσικής και πως από παγκόσμιος πρωταθλητής ενόργανης γυμναστικής έγινε σολίστας σαξοφώνου.


Δύο σχεδιάστριες ενώνουν τα δημιουργικά μυαλά τους και φέρνουν στο χώρο της μόδας μια εναλλακτική εικόνα, η Άννα και η Όλγα είναι οι Akira Mushi νέες, φρέσκιες και πολλά υποσχόμενες.

«Sorry Mushi. I have no time for you, says Akira» είναι τίτλος συλλογής που παρουσιάσανε στη μεγάλη εμπορική έκθεση μόδας «Who's next» στο Παρίσι, ενώ το όνομα τους φιγουράρισε και στο Tell a story στην Αθήνα. Δύο σχεδιάστριες που σίγουρα θα διαπρέψουν στο χώρο της μόδας,  καθώς η όρεξη τους για καινούρια πράγματα φωνάζει απο μακρυά,σε έναν κόσμο της μόδας τόσο μπερδεμένο.

Ετικέτες

Ο Κώστας Καρακάσης αποτελεί μια ξεχωριστή περίπτωση συγγραφέα, του οποίου το έργο καταξιώθηκε από την λογοτεχνική κριτική και αναγνωρίστηκε από το αναγνωστικό κοινό. Στη συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό art.magazine, ο λογοτέχνης μάς αναλύει τα στάδια της συγγραφής ενός έργου, αναφέρεται στη σχέση του με την μουσική τέχνη με αφορμή το τελευταίο του βιβλίο, ερμηνεύει τα αίτια της μεγαλειώδους για τα ελληνικά δεδομένα εκδοτικής επιτυχίας του μυθιστορήματός του «Αθηνά. Ευτυχώς που δεν γεννήθηκα όμορφη». Ο Κώστας Καρακάσης τονίζει τον διευρυμένο ρόλο του συγγραφέα, ως πνευματικού ανθρώπου, αναλύει τη σχέση του με τους κριτικούς λογοτεχνίας και τη διαδικτυακή σχέση του με τους αναγνώστες. Τέλος, ο συγγραφέας μιλά για την Τέχνη και τη θέση της στη ζωή των ανθρώπων, για τη σχέση του με τι Θείο και για το έμφυτο τάλαντο του δημιουργού...

Η ζέστη έχει πιάσει νωρίς και φέτος όπως παραπονιόμαστε κάθε χρόνο πια, επίτιμα πλέον μέλη και στην πρώτη σειρά της νέας τάξης πραγμάτων , της «νέας φτώχειας» και με την ηφαιστιακή τέφρα πάνω από τα κεφάλια μας, δικαίως θα σκεφτείς «μα ποιος ενδιαφέρεται τώρα για μουσικούς και μάλιστα τζαζ».

Κι όμως ο Gilad Atzmon καταφέρνει με τον άμεσο σπινθηροβόλο λόγο του , τον αυτοσαρκασμό και το τρανταχτό του γέλιο να μας πάρει το μυαλό έστω και για λίγο από όλα αυτά!