Love and Death - Ο Ειρηνοποιός

Γούντυ Άλεν στα καλυτερά του κι αυτό το καλοκαίρι με ταινίες του σε επανέκδοση. Κι αυτό γιατί οι πρώτες του ταινίες παραμένουν και οι πιο ξεκαρδιστικές, ριζοσπαστικές και πρωτοποριακές κωμωδίες μαζί. «Μπανάνες», «Ο Υπναράς», «Πάρε τα Λεφτά και Τρέξε» και το περί ου ο λόγος «Ο Ειρηνοποιός», αποτελούν τα must-see της πρώτης περιόδου του Γούντι Άλεν στην μεγάλη οθόνη.

Ο Μπόρις Γκρουσένκο (Γούντι Άλεν) κατατάσσεται στο στρατό χωρίς τη θελησή του μόνο και μόνο γιατί ο Ναπολέων εισβάλλει στη Ρωσία. Η μαμά Ρωσία τον καλεί και η μάνα του η ίδια (Δέσπω Διαμαντίδου) τον ξεπροβοδίζει. Η ξαδέλφη του Σόνια (Ντάιαν Κήτον) είναι η μόνη που δεν νοιάζεται για αυτό αλλά μόνο για το ποιον θα επιλέξει για γαμπρό. Κι όλα αυτά μέσω φιλοσοφικών αναζητήσεων και στοχασμών για τη ζωή, τον έρωτα και τον θάνατο.

Πρόκειται περί ενός πραγματικού κωμικού οργίου όπου η κάθε ατάκα ή κίνηση των χαρακτήρων τραμπαλίζεται μεταξύ του υπερβολικά γελοίου κι ανόητου, και ασύλληπτα ιδιοφυούς! Τίποτα πάντως σε κάθε σκηνή δεν μπορεί να μας προετοιμάσει για το τι πρόκειται να ακούσουμε ή να δούμε την αμέσως επόμενη στιγμή. Η σάτιρα χτυπάει κόκκινα όταν τις φιλοσοφικές αναζητήσεις διαδέχονται οι πλήρως απροκάλυπτες δηλώσεις γύρω από το σεξ και τις σχετικές ανθρώπινες επιθυμίες κι επιλογές. Οι ευφυείς ατάκες είναι τόσες πολλές και τόσο ξεκαρδιστικές, που πραγματικά σημαδεύουν αυτό το φιλμ σαν ένα από τα καλύτερα του Γούντι Άλεν σε αυτό το τομέα.

Ο Γούντυ Άλεν ποτέ δεν ήταν και ούτε θα γίνει ο αγαπημένος της πλειοψηφίας των σινεφίλ. Κι αυτό γιατί το χιούμορ του πάντα δοκίμαζε το θεατή και τον ωθούσε στο να βρίσκει όταν έπεφταν οι τίτλοι τέλους τις ταινίες του είτε κρύες και κακόγουστες ήταν ιδιοφυείς και ξεκαρδιστικές. Δεν υπήρχε ποτέ γκρίζα περιοχή για το κοινό που παρακολουθούσε τις ταινίες του. Έτσι και σε αυτή το κοινό θα δοκιμαστεί πολλάκις με κάποια γκαγκς, που πλέον δεν μοιάζουν τόσο διαχρονικά κι αστεία, και κάποιους διαλόγους που ίσως φαντάζουν τελείως ανάρμοστοι...

Αλλά αυτός είναι ο Γούντυ Άλεν και για αυτό τον αγαπήσαμε. Ανάρμοστος, απρόβλεπτος και καταιγιστικός. Κωμωδία στα καλυτερά της. Ίσως ό,τι πιο αστείο δείμε αυτό το καλοκαίρι σε θερινό σινεμά.