Τετάρτη, 26 Μαΐου 2010 23:21

Βυζαντινή Αρχιτεκτονική

Γράφτηκε από την

Η αρχιτεκτονική της παλαιοχριστιανικής περιόδου, δηλαδή της περιόδου που αρχίζει με την αναγνώριση της χριστιανικής ως επίσημη θρησκεία από τον Κωνσταντίνο το Μέγα (313) και που τελειώνει με την αραβική κατάκτηση των νοτίων επαρχιών της αυτοκρατορίας και την απώλεια της ελευθερίας των θαλασσινών δρόμων (630). Την εποχή αυτή συνεχίζεται και προεκτείνεται η τέχνη του ελληνορωμαϊκού κόσμου, του οποίου οι μνημειακές μορφές χρησιμοποιούνται τώρα για να ανταποκριθούν στις ανάγκες της νέας επίσημης θρησκείας. Αυτές αφορούν τόσο στην ιδεολογική της επιβολή, που εξυπηρετείται με τη μεγαλοπρέπεια των κτιρίων και τη λαμπρότητα των υλικών, όσο και με την πρακτική προσαρμογή των κτιρίων στη νέα λατρεία. Τότε καθορίζονται οι κυριότεροι τύποι εκκλησιαστικών κτιρίων ανάλογα με τον προορισμό τους και καταστρώνεται η συγκρότηση του χριστιανικού ναού, η λειτουργία του κάθε τμήματός του δημιουργούνται νέα αρχιτεκτονικά μέλη, που αποτελούν και τα κύρια χαρακτηριστικά της βυζαντινής αρχιτεκτονικής.

Η Πρεσβεία της Ιταλίας στην Αθήνα σε συνεργασία με την Ταινιοθήκη της Ελλάδος, διοργανώνουν το 3ο Φεστιβάλ Ιταλικού Κινηματογράφου στην Ελλάδα, από τις 27 Μαΐου έως τις 2 Ιουνίου 2010 στον ολοκαίνουργιο θερινό κινηματογράφο Λαΐς στην ταράτσα της Ταινιοθήκης της Ελλάδος.

O Σωκράτης Μάλαμας θα ξεκινήσει την περιοδεία του την Τετάρτη 9 Ιουνίου 2010 και ώρα 21.00μ.μ στο Θέατρο Βράχων Μελίνα Μερκούρη (

Γλυπτικές φόρμες και σύμβολα, αντικείμενα καθημερινής χρήσης με επιρροές από την κυκλαδίτικη τέχνη αποτελούν την νέα έκθεση του Γιώργου Σεπετζόγλου που εγκαινιάζεται από την gallery GAYED, την Πέμπτη 27 Μαίου.

 

Η Κοινωφελής Επιχείρηση Πολιτισμού της ΚΩ σε συνεργασία με την Λουκία Ρικάκη, οργανώνουν το "2o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου για Θέματα Υγείας ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ ΚΩΣ" από 1 έως και 6 Σεπτεμβρίου 2010.

"Αγνή και καθαρή θα διατηρήσω τη ζωή μου και την τέχνη μου..

Ο βίος βραχύς, η δε τέχνη μακρή, ο δε καιρός οξύς, η δε πείρα σφαλερή, η δε κρίσις χαλεπή"

απόσπασμα από τον όρκο του Ιπποκράτη

Δευτέρα, 16 Ιουλίου 2012 01:00

Tο πραγματικό πρόσωπο του Leonardo Da Vinci

Γράφτηκε από τον
H Μόνα Λίζα είναι ένα από τα πιο γνωστά πρόσωπα του πλανήτη. Όμως θα αναγνωρίζατε μία εικόνα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι; Ο εικονογράφος Σίγκφριντ Γουόλντχεκ χρησιμοποιεί μερικές στοχαστικές τεχνικές ανάλυσης εικόνας, για να βρει αυτό που πιστεύει ότι είναι το πραγματικό πρόσωπο του Λεονάρντο.

Τα ετερόκλητα κομμάτια που συνθέτουν το puzzle της καλλιτεχνικής ταυτότητας μιας σύγχρονης μητρόπολης, θα αναδείξει το Puzzle Festival, που διοργανώνεται για δεύτερη χρονιά με την συνεργασία του Διαπολιτισμικού Κέντρου Διεύθυνσης Αλλοδαπών του Δήμου Αθηναίων, της «Τεχνόπολις» και του Ρ/Σ «Αθήνα 9.84» παρουσιάζοντας έργα μεταναστών-καλλιτεχνών από όλους τους τομείς της τέχνης (μουσική, θέατρο, χορό, κινηματογράφο, εικαστικά) από τις 28 έως και τις 30 Μαΐου 2010.

H είσοδος είναι ελεύθερη!

Για έβδομη συνεχή χρονιά το Synch Festival υποδέχεται μία σειρά από διεθνώς καταξιωμένους καλλιτέχνες της παγκόσμιας μουσικής σκηνής με την υποστήριξη της «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων, Παρασκευή 4το Σάββατο 5 Ιουνίου 2010 

"Ομαδική έκθεση φωτογραφίας στους κοιτώνες του πρώην στρατοπέδου Κόδρα"

O Σύλλογος Ενεργών Πολιτών Καλαμαριάς "ΔΙΕΞΟΔΟΣ" σε συνεργασία με τον πολιτιστικό οργανισμό Δήμου Καλαμαριάς και στο πλαίσιο του εορτασμού των 10 χρόνων πορείας της στα δρώμενα της πόλης, διοργανώνει Φεστιβάλ Τεχνών, με εκθέσεις ζωγραφικής, σκίτσου, φωτογραφίας, video art, συναυλιών και θεατρικών δρωμένων από τις 14 μέχρι 20 Μαΐου 2010.

Έχει πολλάκις απασχολήσει τους θεωρητικούς των επιστημών και της τέχνης η σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στην τέχνη και την επιστήμη. Πολλοί διατυπώνουν την άποψη ότι η επιστήμη είναι προτιμητέα έναντι της τέχνης, καθώς τα πορίσματά της βασίζονται αποκλειστικά στην ορθή λογική. Άλλοι πάλι δέχονται ότι η τέχνη πλεονεκτεί στην αντιπαραβολή της με την επιστήμη, καθώς έχει τη δύναμη να απευθύνεται σε όλους, κινητοποιώντας όχι μόνο τις πνευματικές, αλλά και τις ψυχικές μας δυνάμεις.
Παρά τη διχογνωμία που μόλις περιέγραψα, ένα είναι κοινώς αποδεκτό. Ότι τόσο η επιστήμη, όσο και η τέχνη αντλούν υλικό από την πραγματικότητα που μας περιβάλλει. Η διαφορετικότητά τους έγκειται στα μέσα που χρησιμοποιούν για να αντικρίσουν αυτή την πραγματικότητα.