Η θεσμοθέτηση των βραβείων Μονής Περιστεράς του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων αντανακλά την πρόθεση του Πανεπιστημίου ως πολιτιστικού φορέα να υποστηρίξει τη σύγχρονη τέχνη, να δημιουργήσει ερεθίσματα και αφορμές για νέες αισθητικές τάσεις, να προωθήσει την έρευνα, και να βοηθήσει την επικοινωνία ανάμεσα στους δημιουργούς και το κοινό. Η πρόσφατη ίδρυση και λειτουργία του Τμήματος Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων συνηγορεί σ΄ αυτή την προσπάθεια.
Το έργο του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων δεν σταματά στην απόδοση των χρηματικών και τιμητικών επάθλων. Με την πεποίθηση ότι είναι πολύ σημαντικό και ενθαρρυντικό να αισθάνονται οι νέοι καλλιτέχνες ότι το έργο τους αναγνωρίζεται, βραβεύεται και προωθείται προς το κοινό, θεσμοθετεί και την οργάνωση έκθεσης των καλλιτεχνών κάθε χρονιά στους χώρους του Κέντρου Πολιτισμού της Μονής Περιστεράς και του Πανεπιστημίου. Παράλληλα η πρόθεση υποστήριξης των καλλιτεχνών εκδηλώνεται με την δημιουργία και συνεχή ενημέρωση αρχείου με την πορεία τους, και την περαιτέρω προώθηση του έργου τους.
Η θεσμοθέτηση του διαγωνισμού και της βράβευσης, η πραγματοποίηση των εκθέσεων των νέων καλλιτεχνών, η επαφή με τους καλλιτέχνες και τους κριτικούς της τέχνης, μέλη της επιτροπής, και η συλλογή που θα δημιουργείται, καθιστούν ένα δυναμικό στοιχείο για την παρουσία του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στα σύγχρονα δρώμενα της τέχνης και για το διάλογο που επιθυμεί να αναπτύσσει με τις ιδέες και το κοινό.



* Ο διαγωνισμός προκηρύσσεται κάθε Φθινόπωρο με τελική ημερομηνία υποβολής των έργων την 31 Ιανουαρίου.
* Τα έπαθλα είναι χρηματικά βραβεία και τιμητικοί έπαινοι. Τα ετήσια χρηματικά έπαθλα δίνονται σε τρεις νέους καλλιτέχνες. Το ύψος των βραβείων είναι 4000 Ευρώ για τον πρώτο, 2500 Ευρώ για τον δεύτερο και 1500 Ευρώ για τον τρίτο. Η διαδικασία επιλογής συμπεριλαμβάνει και ένα αριθμό επαίνων, ώστε να βραβεύεται μεγαλύτερος αριθμός καλλιτεχνών.
* Η κριτική επιτροπή αποτελείται από πέντε μέλη (τρεις καλλιτέχνες, και δύο θεωρητικούς της τέχνης), τα οποία αλλάζουν κάθε δύο χρόνια, ώστε η κρίση να εξασφαλίζει τη πολυφωνία της σύγχρονης τέχνης. Συνεδριάζει στις αρχές του επόμενου έτους και τα βραβεία ανακοινώνονται αμέσως μετά την τελική επιλογή.
* Η Επιτροπή θα ορίζει και την ημερομηνία της τελετής βράβευσης, η οποία θα εγκαινιάζει την έκθεση με τα έργα των καλλιτεχνών που βραβεύονται καθώς και αυτά που προτείνονται για έπαινο, σε εκθεσιακό χώρο του Πανεπιστημίου.
* Με την έννοια της ευγενούς προσφοράς από την πλευρά των βραβευμένων καλλιτεχνών ένα έργο τους προσφέρεται στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, ώστε να δημιουργηθεί μια συλλογή που θα αντανακλά το θεσμό των βραβείων και θα χαρτογραφεί μια χαρακτηριστική εικόνα της σύγχρονης ελληνικής τέχνης.



* Οι διαγωνιζόμενοι είναι νέοι καλλιτέχνες, με .
* στις υποψηφιότητες για τα βραβεία του Κέντρου Πολιτισμού Μονής Περιστεράς.
* Οι διαγωνιζόμενοι θα πρέπει να στείλουν το φάκελο συμμετοχής που θα περιέχει:

- τα έργα τους, είτε σε μορφή φωτογραφικής διαφάνειας (slide), είτε σε ψηφιακή μορφή, και σε portfolio με φωτογραφικές εκτυπώσεις, και τα έργα βίντεο να μην υπερβαίνουν τα 15 λεπτά με τα στοιχεία τους.
- βιογραφικό σημείωμα
- φωτοτυπία αστυνομικής ταυτότητας του υποψηφίου.

* Καταληκτική ημερομηνία αποστολής ορίζεται η 31 Ιανουαρίου 2009.
* Οι φάκελοι υποψηφιότητας δεν επιστρέφονται, αλλά παραμένουν στο αρχείο του Κέντρου Πολιτισμού Μονής Περιστεράς του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
* Μετά την αρχική επιλογή για την έκθεση, καλούνται οι καλλιτέχνες να αποστείλουν από ένα έως τρία (1-3) πρωτότυπα έργα τους για την έκθεση και την τελική κρίση και βράβευση.
* Τα έξοδα αποστολής και ασφάλειας των έργων είναι ευθύνη των διαγωνιζομένων.
* : Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Δ/νση Διεθνών & Δημοσίων Σχέσεων, Υπόψη κ. Μ. Τσουμάνη, Πανεπιστημιούπολη, 45 110 Ιωάννινα.

Το 16ο τεύχος του περιοδικού
(Μάρτιος-Απρίλιος-Μάιος 2009) θα έχει θέμα:



Επιμέλεια ύλης: Πηνελόπη Πετσίνη

«Ο άνθρωπος είναι το μέτρον όλων» τόνισε ο Πρωταγόρας, ανοίγοντας ένα δρόμο που έκτοτε ακολούθησε ένα πλήθος Δυτικών επιστημόνων και καλλιτεχνών, μεταξύ των οποίων και πολλοί γνωστοί φωτογράφοι. Παρά τις επιθέσεις και την κριτική που δέχτηκε από τη δεκαετία του ?70 και μετά, ο ουμανισμός παραμένει μία σημαντική επιρροή στη δυτική σκέψη, προτείνοντας μια κοινωνική ανάλυση στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (στοχεύει σε μια κοινωνική δομή με λιγότερη εκμετάλλευση, καταπίεση και αδικία) και θεωρώντας το δημιουργό ως παράγοντα που ασκεί κριτική, καταγράφει, απομυθοποιεί και εξηγεί - μια θεώρηση που καθορίζει ακόμα το χώρο του φωτογραφικού ντοκουμέντου.



, σε CD ή DVD (Grayscale ή CMYK, 300dpi, 24cm η οριζόντια πλευρά), συνοδευτικό κείμενο (ψηφιακό αρχείο doc, ως 250 λέξεις), σύντομο βιογραφικό σημείωμα ή άλλο κειμενάκι αντί βιογραφικού (ψηφιακό αρχείο doc, ως 40 λέξεις), συνοδευτική του βιογραφικού φωτογραφία (πορτραίτο ή ό,τι άλλο). Τα παραπάνω πρέπει να σταλούν στη διεύθυνση Πηνελόπη Πετσίνη, Βουλγαροκτόνου 32, Τ.Κ. 11472, Αθήνα και να έχουν παραληφθεί .


Περισσότερες πληροφορίες:
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. και στον δικτυακό τόπο του περιοδικού

Κυριακή, 11 Ιανουαρίου 2009 18:21

Μπαρόκ

Γράφτηκε από την

Ο όρος Μπαρόκ χρησιμοποιείται για να χαρακτηρίσει την τέχνη του 17ου αιώνα. Η λέξη μπαρόκ ως όρος χαρακτηρισμού ενός ρυθμού είχε αρχικά έννοια αρνητική και μειωτική. Ο Ιταλός γλωσσολόγος Μπρούνο Μιλιορίνι και οι γάλλοι επιστήμονες εξακρίβωσαν την αρχική έννοια του όρου Μπαρόκ, η οποία σημαίνει βράχος ή ανώμαλο μαργαριτάρι. Η προέλευσή του είναι από την πορτογαλική λέξη barroco.

Σάββατο, 10 Ιανουαρίου 2009 17:03

Picaso et les maitres

Γράφτηκε από τον

Τα τρία μεγάλα μουσεία στο Παρίσι, το Λούβρο, το Μουσείο Ορσέ και το Γκράν Παλαί σε συνεργασία και με το Μουσείο Πικάσο παρουσιάζουν έως 2 Φεβρουαρίου 2009 τη σχέση του Πικάσο με παλαιότερους αλλά και σύγχρονούς του ζωγράφους (Τιτσιάνο, Γκόγια, Βελάσκεθ, Ρέμπραντ, Ενγκρ, Ντελακρουά, Μανέ, Βαν Γκόγκ, Ντεγκά, Ρενουάρ, Σεζάν, Ματίς) μέσα από τις παραφράσεις του. Ο Πικάσο δεν έπαψε καθ? όλη τη διάρκεια της ζωής του να διατηρεί ισχυρούς δεσμούς με την εικαστική παράδοση, ενώ παράλληλα προχωρούσε σε ρηξικέλευθους εκφραστικούς τρόπους.

Τετάρτη, 10 Σεπτεμβρίου 2014 00:00

Dario Argento - Ο Ιταλός Μάστορας του Μακάβριου

Γράφτηκε από τον
Ο Ντάριο Αρτζέντο γεννήθηκε στις στις 7 Σεπτεμβρίου του 1940. Γιος του τότε παραγωγού κινηματογραφικών ταινιών Σαλβατόρε Αρτζέντο ξεκίνησε ουσιαστικά την καριέρα του από μια καρέκλα γραφείου και όχι από αυτή του σκηνοθέτη. Μετά το πέρας των σχολικών του υποχρεώσεων δούλεψε για αρκετό διάστημα σαν κριτικός κινηματογράφου στην καθημερινή εφημερίδα της Ιταλικής πρωτεύουσας «Paese Sera». Όμως στην ηλικία των 20 είχε αρχίσει πια να δουλεύει σαν επαγγελματίας σεναριογράφος. Από αυτό το πόστο μάλιστα είχε και την τύχη να συνεργαστεί το 1967 με τον, συνομήλικό του, σκηνοθέτη Μπερνάρντο Μπερτολούτσι στη συγγραφή του σεναρίου του επικού σπαγγέτι γουέστερν του Σέρτζιο Λεόνε, που έφερε τον τίτλο «Κάποτε στη Δύση» (Once Upon a Time in the West).
Πέμπτη, 08 Ιανουαρίου 2009 17:48

Η μουσική ως φάρμακο

Γράφτηκε από

Οι μαθηματικοί λόγοι οι οποίοι διέπουν τα βασικά (πυθαγόρεια) μουσικά διαστήματα, που προέρχονται από την αρμονική διαίρεση του μονοχόρδου (1:2 - διάστημα ογδόης, 2:3 - διάστημα πέμπτης, 3:4 - διάστημα τετάρτης), διέπουν και τις σωματομετρικές αναλογίες του ανθρώπινου σώματος, αλλά και άλλων φυσικών κατασκευών όπως π.χ. ο κοχλίας, τα φύλλα των δένδρων, τα φτερά της πεταλούδας. Στην εικόνα, Δορυφόρος του Πολύκλειτου (5ος αι.).

Πέμπτη, 18 Δεκεμβρίου 2008 17:00

Gallery Cafe

Γράφτηκε από τον
To Gallery Cafe είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση.
Καφέ, Εστιατόριο, Μπαρ, Αίθουσα τέχνης και στέκι συνεύρεσης με έμφαση στην ποιότητα από την πρώτη νότα της μουσικής που παίζει μέχρι τον τελευταίο κόκκο καφέ που σερβίρει.

Εικαστικές εκθέσεις που εναλλάσσονται την πρώτη Πέμπτη κάθε μήνα, αλλά και έκτακτα events και πάρτυ που ανακοινώνονται στο site www.cafe-gallery.com.

Η σταθερή απόλαυση είναι τα Κυριακάτικα πρωινά 11- 13 με ζωντανή κλασσική μουσική στο πρώτο μέρος και jazz & tango στο δεύτερο, από το κουαρτέτο Κοχλίας και κατά τις 2 το μεσημέρι αναλαμβάνει δράση Dj ο Γιώργος Αργιτάκης με βινύλια και οι ιδέες δεν τελειώνουν ποτέ.
Κυριακή, 08 Φεβρουαρίου 2009 13:43

Pop Art

Γράφτηκε από
θα μπορούσε να θεωρηθεί ένα γνήσιο κοινωνικό φαινόμενο και παραμένει το πιο γνωστό και πιο διαδεδομένο σύγχρονο καλλιτεχνικό κίνημα.
Δευτέρα, 17 Νοεμβρίου 2008 23:15

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Γράφτηκε από τον

ΒΑΣΙΚΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

  • Είμαι απόφοιτος της Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ και έχω συμμετάσχει σε διεθνείς και πανελλήνιες ομαδικές εκθέσεις. Για εφτά χρόνια εργάστηκα στον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την παραγωγή events, ενώ από το 2009 διδάσκω εικαστικά σε Ι.Ε.Κ. και δημόσια σχολεία. Είμαι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος και της Εταιρίας Γραμμάτων & Τεχνών στον Πειραιά και υπεύθυνη για την ύλη του περιοδικού.

  • Eιμαι απόφοιτος της Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ απο το 2006 ενώ παράλληλα απέκτησα και τον τίτλο του τεχνικού συντήρησης έργων ζωγραφικής απο δημόσιο ΙΕΚ. Από το 1996 έχω λάβει μέρος σε πολυάριθμες ομαδικές εκθέσεις ενώ σε μια εξ αυτών απέσπασα και βραβείο. Πιο πρόσφατη έντονη δημιουργική εμπειρία, τα καθήκοντα μου ώς βοηθός σκηνοθέτη σε ταινία μικρού μήκους που φτιάχτηκε απο το artspot.gr

  • Σπούδασα Θεατρολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών καθώς και Πολιτιστική Διαχείριση (Master's of Arts) στο τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Πάντειου Πανεπιστημίου. Έχω εργαστεί ως P.A. to CEO σε εταιρία παραγωγής οπτικοακουστικών, ως Media Assistant (επικοινωνία και προβολή πολιτιστικών θεαμάτων) για το Θέατρο Badminton και το Half Note Jazz Club αλλά και ως αρθρογράφος και επιμελήτρια κειμένων σε πολιτιστικά sites. Παράλληλα εργάζομαι ως φωτογράφος (συνεργασία με το αγγλόφωνο ταξιδιωτικό περιοδικό Athens Insider) και social media manager σε πολιτιστικού ενδιαφέροντος sites.
    https://www.flickr.com/photos/mariren/albums
    https://www.instagram.com/_mariren_/

  • Σπούδασα Γραφικές Τέχνες και Προγραμματισμό εφαρμογών πληροφορικής με πολυμέσα ενώ έκανα ένα πολύχρονο πέρασμα απο μουσικές σπουδές. Είμαι ελεύθερος επαγγελματίας με βασικό αντικείμενο την  κατασκευή πρότυπων και απαιτητικών εφαρμογών για το διαδίκτυο. Έχω διδάξει τις αρχές Ψηφιακού Ραδιοφώνου σε Ιδιωτικό ΙΕΚ και ειμαι ο σχεδιαστής/προγραμματιστής όλων των ηλεκτρονικών δραστηριοτήτων της Εταιρείας Artspot.

ΜΟΝΙΜΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

  • Είμαι απόφοιτος Πολιτικών Επιστημών και Δημόσιας Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Συνέχισα τους σπουδές μου σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο γνωστικό αντικείμενο της Πολιτικής Επικοινωνίας και των Cultural Industries στο London School of Economics με υποτροφία του Ιδρύματος Αλέξανδρος Ωνάσης και της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Επόμενο βήμα μου η εκπόνηση διδακτορικής διατριβής στο ζήτημα της άσκησης εξωτερικής πολιτικής για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα. Ασχολούμαι συστηματικά είτε μέσω αρθρογραφίας, είτε μέσω επιστημονικών εργασιών με ζητήματα πολιτιστικής διπλωματίας και διαχείρισης πολιτιστικών πόρων. Κάτοχος Αριστείου Πολιτικών Επιστημών.

  • Γεννήθηκα και ζώ στην Αθήνα. Είμαι Πολιτικός Μηχανικός και εργάζομαι σε τεχνική μελετητική εταιρία. Έχω παρακολουθήσει μαθήματα δημιουργικής γραφής και φωτογραφίας. Η αγάπη μου για την ζωγραφική με την οποία ασχoλούμαι ερασιτεχνικά, με οδήγησε το 2008, στην Gallery Kaplanon 5 όπου και παρακολούθησα μαθήματα. Το ενδιαφέρον μου για τα καλλιτεχνικά δρώμενα με ώθησε στο να προσφέρω εθελοντική εργασία στο Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης, πρώην γκαλερί Νέες Μορφές και στο περιοδικό Art Magazine.

  • Ο Χρυσοβαλάντης Στειακάκης είναι Ιστορικός Τέχνης - Δρ. στις «Σπουδές στην Ελληνικό Πολιτισμό» και μέλος της Εταιρίας Ελλήνων Ιστορικών Τέχνης. Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα τεχνοκριτικής και έχει εργαστεί και εργάζεται ως εκπαιδευτής για το μάθημα της ιστορίας της τέχνης σε Δημόσια και Ιδιωτικά Ι.Ε.Κ. της Αθήνας και της Κρήτης, σε Σ.Δ.Ε. και Κ.Δ.Β.Μ. της Κρήτης, σε Κολλέγιο - Παράρτημα Αγγλικού Πανεπιστημίου στην Κρήτη, καθώς και στη Σχολή Ξεναγών της Αθήνας. Παράλληλα, έχει εργαστεί ως επιμορφωτής στα Εικαστικά Εργαστήρια του Εκπαιδευτικού Tομέα του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, αλλά και ως αρχαιολόγος στην Κρήτη. Ταυτόχρονα, επιμελείται εικαστικές εκθέσεις και παραμένει ερευνητικά ενεργός, μετέχοντας σε διεθνή και εθνικά συνέδρια ιστορίας της τέχνης, εκδίδοντας μελέτες, αρθρογραφώντας και παραθέτοντας διαλέξεις - ομιλίες που άπτονται ζητημάτων αισθητικής.

  • Είμαι υποψήφια διδάκτωρ Ιστορίας της Τέχνης στο ΑΠΘ και υπότροφος του ΙΚΥ. Αποφοίτησα από το τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ, ενώ στο πλαίσιο του Προγράμματος Erasmus τμήμα των σπουδών μου ολοκληρώθηκε στο Università Cattolica del Sacro Cuore του Μιλάνου. Είμαι κάτοχος του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης στο γνωστικό αντικείμενο Ιστορίας της Τέχνης του ΑΠΘ και του ΜΔΕ Διοίκησης Πολιτισμικών Μονάδων του ΕΑΠ.

  • Έχω σπουδάσει Πολιτιστική Διαχείριση και τα τελευταία χρόνια ασχολούμαι με τη διοργάνωση εκδηλώσεων και τις δημόσιες σχέσεις σε διάφορους οργανισμούς και εταιρείες. Έχω παρακολουθήσει μαθήματα δημιουργικής γραφής, ενώ το τελευταίο διάστημα συνεργάζομαι με το περιοδικό Artmagazine ως αρθρογράφος.

  • Είμαι απόφοιτη του τμήματος Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με εξειδίκευση στη Γλυπτική και τις Εγκαταστάσεις. Το μεταπτυχιακό μου (Master of Arts) στο Πανεπιστήμιο του Newcastle του Ηνωμένου Βασιλείου, είναι στο πεδίο της Μουσειολογίας και συγκεκριμένα της επιμέλειας εκθέσεων (art curatorship). Έχω εργαστεί σε Μουσεία και Κέντρα Σύγχρονης Τέχνης σε Ελλάδα και Αγγλία ενώ ασχολούμαι με την εκπαίδευση τέχνης και τις επιμέλεια έργων τέχνης ως ανεξάρτητη επιμελήτρια εκθέσεων.

  • Είμαι απόφοιτη του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών. Επίσης, έχω παρακολουθήσει αρκετά εργαστήρια δημιουργικής γραφής αλλά και για ένα χρόνο εντατικά σεμινάρια Ιστορίας της Τέχνης στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας. Αγαπώ κάθε είδους γραφή είτε αυτή είναι ακαδημαική είτε λογοτεχνική. Ασχολούμαι ερασιτεχνικά με την ποίηση. Άρθρα μου και μελέτες έχουν δημοσιευθεί στο ηλεκτρονικό περιοδικό artmagazine αλλά και πρόσφατα δημοσιεύθηκε το πρώτο μου διήγημα (''Ο χορός'') από το chaoster.gr, αλλά και το πρώτο μου δοκίμιο (''Σαν πορνοστάρ'') και ποίημα (''Άναρχα Κοιμωμένη'') στο διαδικτυακό λογοτεχνικό περιοδικό Βακχικόν. Συνεργάζομαι, επίσης, καλλιτεχνικά με το διαδικτυακό λογοτεχνικό Περιοδικό Μαύρο Πρόβατο (mag.mavroprovato.org).

     

Σελίδα 533 από 533