Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2009 12:22

Σπουδές υποκριτικής στην Ελλάδα

Γράφτηκε από την


Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου ήθελα να γίνω ηθοποιός. Δήλωση κλισέ μα πέρα ως πέρα αληθινή. Τελείωσα λοιπόν το σχολείο, πέρασα και σε μια καλή σχολή προς καθησυχασμό των γονιών μου και, μιας και δεν είχα κάποιο γνωστό "του χώρου" για να με κατατοπίσει σχετικά με τις σπουδές του ηθοποιού, άρχισα να το ερευνώ μόνη μου. Βρέθηκα μπροστά σε ένα σύστημα -θα είμαι επιεικής- ανεπαρκές, ανοργάνωτο, αναξιοκρατικό.
Τρίτη, 08 Μαΐου 2012 12:48

Τo κοστούμι στον χορό

Γράφτηκε από την

 

Sarazin-Bauer πρόβα

 

Χορευτές της νεότερης ιστορίας που άλλαξαν τη σχέση χορού- κοστουμιού, σκανδάλισαν με τους νεοτερισμούς τους και επηρέασαν τη μόδα.

Το 1729 η Μαρί Σαλλέ δημιουργεί σκάνδαλο όταν χορεύει φορώντας τουαλέτα του δρόμου και χωρίς μάσκα. Μέχρι τότε οι μάσκες ήταν απαραίτητα αξεσουάρ τόσο στο χορό όσο και στο θέατρο. Στο Λονδίνο δημιουργεί αίσθηση καθώς εμφανίζεται χωρίς τα βαρύτιμα κρινολίνα, με λυμένα μαλλιά - πράγματα αδιανόητα για την εποχή- και το κορμί τυλιγμένο σε πέπλα που άφηναν να διαγράφονται οι γραμμές του σώματος της.
Το 1790,στον λεγόμενο «Χορό των δυο Ρόδων» η Μαρία Μεντίνα φορούσε, πάνω από το ολόσωμο κορμάκι της στο χρώμα της σάρκας δύο ή τρεις φουστίτσες από κρεπ, η μια πιο κοντή από την άλλη, δεμένες γύρω από τη μέση της με μια σκούρα ζώνη. Η ζώνη αυτή ήταν, κατ'ουσίαν και το μοναδικό της ένδυμα γιατί το κρεπ δεν έκρυβε τίποτα. Κατά τη διάρκεια του χορού οι φουστίτσες ανασηκώνονταν, ανέμιζαν κι άφηναν να φαίνεται το κορμί της χορεύτριας, σκεπασμένο μονάχα με το μαγιό στο χρώμα του δέρματος, που έμοιαζε με το ίδιο της το σώμα και δημιουργούσε την εντύπωση ότι ήταν ολόγυμνη.

 

Mitz Smith, 1975 Στις αρχές του 19ου αιώνα, ο Ρομαντισμός βρήκε το απόλυτο σύμβολό του στη μορφή της μπαλαρίνας που τυλιγμένη σε διάφανη μουσελίνα σηκώνεται στις μύτες των ποδιών, στριφογυρνάει, πετάει στον αέρα καταργώντας το νόμο της βαρύτητας. Τα μαλακά παπουτσάκια και οι πουέντ, με την αιθέρια αγνότητα και κομψότητά τους, ήταν απόρροια αυτής της ρομαντικής διάθεσης, καθώς οι θορυβώδεις πιρουέτες και τα πηδήματα με τα τακούνια έκαναν πολύ θόρυβο και πλέον ενοχλούσαν.
Η Μαρία Ταλιόνι ήταν εκείνη που καθιέρωσε τις πουέντ, το 1832, στο μπαλέτο «Συλφίδα».Αυτό το παραμυθένιο κι όλο μυστήριο μπαλέτο, που η υπόθεσή του διαδραματιζόταν στις ρομαντικές καταχνιές τις Σκωτίας , είχε ένα ολόκληρο «κορ ντε μπαλέ» από Συλφίδες, ή πνεύματα του αέρα, που φορώντας κατάλευκες φούστες γλιστρούσαν σιωπηλά ανάμεσα στην πάχνη και την ομίχλη, εκτελώντας αθόρυβες και άψογες πουέντ. Μετά την πρώτη παράσταση του μπαλέτου αυτού η Μαρία Ταλιόνι θα μείνει για πάντα ως η «Συλφίδα» στα μάτια του κοινού ολόκληρης της Ευρώπης και θα επηρεάσει ακόμα και τη μόδα: αμέσως φορέθηκαν τουρμπάνια Συλφίδας και υιοθετήθηκαν χτενίσματα Συλφίδας.

 

Τον 19ο αιώνα παρουσιάζοντα όλο και περισσότερα μεγάλα σύνολα χορευτών με ιδιαίτερες απαιτήσεις για μεγάλη ποσότητα ειδικών υφασμάτων. Έτσι έχουμε για πρώτη φορά βιοτεχνική παραγωγή υφασμάτων για χορό.
Ο 20ος όμως αιώνας είναι ο κατέξοχην αιώνας των νέων ρευμάτων στις τέχνες. Ο χορός δε θα μπορούσε να μείνει πίσω στις μεγάλες αλλαγές. Στις πρώτες δεκαετίες του αιώνα μια αμερικανίδα χορεύτρια φτάνει στη Γηραιά Ήπειρο φέρνοντας μαζί της μια καινούργια μορφή έκφρασης. Τυλιγμένη σ'ένα αρχαιοελληνικό πέπλο, η Ισιδώρα Ντάνκαν αυτοσχεδιάζει μόνη μπροστά σε μια κουρτίνα, πάνω σε συνθέσεις του Μπαχ, του Σούμπερτ, του Σοπέν..

Είχε, βέβαια, προηγηθεί η Λόι Φούλερ η οποία χόρεψε με κοστούμια από μετάξι που φωσφόριζε και χρωματιζόταν από νέους και ποικίλους τρόπους φωτισμού. Η Ισιδώρα Ντάνκαν ήταν όμως εκείνη που γνώρισε στο κοινό τον ελεύθερο χορό, με τα αρχαία ελληνικά κοστούμια και τα ξυπόλυτα πόδια. Πίστευε ότι τα στενά παπουτσάκια και τα σφιχτά κορμάκια της μπαλαρίνας κατέστρεφαν τη φυσική ομορφιά του σώματος.

Μια άλλη χορογράφος, σύγχρονη της Ντάνκαν, η Ρουθ Σαιντ-Ντενις, στράφηκε στην Ανατολή, στις Ινδίες και την Αίγυπτο για έμπνευση. Χρησιμοποίησε παραλλαγές εθνικών ενδυμασιών κατασκευασμένων έτσι ώστε να γοητεύουν με τον εξωτισμό τους. Ηταν άλλωστε η εποχή που οι καλλιτέχνες συναρπάζονται από τον εξωτισμό των αποικιών.

Το 1909, το Παρίσι είναι έτοιμο να υποδεχτεί τα Ρωσικα Μπαλέτα του Σεργέι Ντιανγκίλεφ και την επανάσταση που έφεραν στη μόδα. Την εποχή εκείνη η μόδα χαρακτηριζόταν από τους στενούς κορσέδες,τις κάθετες γραμμές και τα παστέλ χρώματα.Η παράσταση των Ρωσικών Μπαλέτων το 1909 «Κλεοπάτρα» και η παράσταση «Σεχραζάντ» ένα χρόνο αργότερα ,με τα κοστούμια τους που έσφιζαν από ανατολίτικη χλιδή, έμελλε να αλλάξουν το στιλ αυτό. Οι Παριζιάνες υιοθέτησαν με ενθουσιασμό τη νέα ανατολίζουσα τάση και φόρεσαν ρούχα με απαλές πτυχώσεις κι ανάλαφρες φούστες που στένευαν στους αστραγάλους. Τα υφάσματα έγιναν πιο πλούσια, με έντονα λαμπερά χρώματα και χάντρες.

Μετά το θρίαμβο των πρώτων του παραστάσεων ο Ντιανγκίλεφ συνεργάστηκε με σπουδαίους σχεδιαστές προκειμένου να ντύσει τα Μπαλέτα του και συνέχισε να δημιουργεί νέες τάσεις στη μόδα.

Aπόσπασμα κειμένου της Κατερίνας Καμπανέλλη (ενδυματολόγος, σκηνογράφος)

Το Κλιμάκιο Βορείου Ελλάδας του Πανελλήνιου Συλλόγου Φίλων του Ενυδρείου διοργανώνει το «2o Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φωτογραφίας ΠΣΦΕ 2009», στα πλαίσια της συμμετοχής του στην έκθεση Ζωοτεχνία 2009.
Σας προσκαλούμε να συμμετέχετε στο διαγωνισμό με θέμα "Ενυδρειακές στιγμές".
Το έπαθλο του νικητή είναι ένα ενυδρείο 60 λίτρων με πλήρη εξοπλισμό.
Ο διαγωνισμός ξεκινά την 15η Ιανουαρίου 2009 και η τελευταία ημέρα υποβολής συμμετοχής είναι η 1η Φεβρουαρίου 2009.
Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν την Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2009 παρουσία κοινού και ώρα 17:00, στο περίπτερο 5 της ΔΕΘ.

Πληροφοριες στο email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. και στον σχετικό δικτυακό τόπο.

Από το 1996 το Μουσικό Ίδρυμα Ευαγγελία Τζιαρρή, με έδρα την Λάρνακα, διοργανώνει τον Ετήσιο Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου για παιδιά και εφήβους που ξεκίνησε ως Παγκύπριος και από το 1999 εξελίχθηκε σε Διεθνή.
Από το 2006, με ιδιαίτερο στόχο την ενθάρρυνση και στήριξη των νεαρών ταλέντων της Κύπρου, το Ίδρυμα διοργανώνει παράλληλα και ένα Παγκύπριο Διαγωνισμό Πιάνου για παιδιά μέχρι 11 χρόνων.

Ο Διαγωνισμός Πιάνου Ευαγγελία Τζιαρρή (Παγκύπριος και Διεθνής) θα διεξαχθεί στη Λάρνακα στο Δημοτικό Θέατρο 4- 6 Απριλίου 2009.

Δηλώσεις συμμετοχής έως 6 Μαρτίου 2009.

Περισσότερες πληροφορίες για τον Κανονισμό και την Αίτηση Συμμετοχής θα βρείτε στον σχετικό δικτυακό τόπο.

Πέμπτη, 22 Ιανουαρίου 2009 16:24

Φιγούρα 2007

Γράφτηκε από την

.


Figure_2007, Κ.Ρουμπέκα Ακρυλικά σε μουσαμά

Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένα τελάρο... το οποίο τελαρώθηκε και προετοιμάστηκε για να πάρει μορφή.Θα είχε τελειώσει πιο γρήγορα, αλλά μονίμως γινόταν κάτι και έμενε στη μέση....
Αφού λοιπόν έχω ξεκινήσει όλες τις διαδικασίες και είμαι έτοιμη για να ζωγραφίσω πια, με παίρνει μια φίλη να πάμε για καφέ. Στο τρένο που ήμουν για να πάω στο ραντεβού, μπήκε μια μάνα με την κορούλα της. Το κοριτσάκι θα ήταν 10 χρονών το πολύ. Η μάνα το τραβούσε από το χέρι και εκείνο έκλαιγε τόσο σπαρακτικά, που το λυπόσουνα.

 

Η γκαλερί MANIFEST (κέντρο δημιουργικής έρευνας στο Cincinnati, Ohio, USA - μη κερδοσκοπική οργάνωση) διοργανώνει την "5th Annual MAGNITUDE SEVEN" - διεθνή διαγωνιστική έκθεση μικρών έργων τέχνης.

Προθεσμία υποβολής συμμετοχών: 24η Απριλίου 2009

Κόστος συμμετοχής για κάθε έργο: $10

Περισσότερες αναλυτικές πληροφορίες, καθώς και υποβολή συμμετοχών στο δικτυακό τόπο: www.manifestgallery.org

 

 

Τρεις Πανελλήνιους Λογοτεχνικούς Διαγωνισμούς Ποίησης με θέμα "Ένα τραγούδι για την Πίνδο", οργανώνει η Εταιρεία Λογοτεχνών και Συγγραφέων Ηπείρου.

  • ο 1ος διαγωνισμός αφορά Έλληνες, Ομογενείς και Έλληνες κατοίκους του Εξωτερικού ,
  • ο 2ος διαγωνισμός αφορά μαθητές της Γ' τάξης Γυμνασίου και όλων των τάξεων Λυκείου της Ηπείρου, Βορείου Ηπείρου και όλων των Γυμνασίων και Λυκείων του εξωτερικού όπου φοιτούν Ηπειρώτες και Ομογενείς Ηπειρώτες μαθητές,
  • ο 3ος διαγωνισμός που διοργανώνεται σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, αφορά Έλληνες φοιτητές ΑΕΙ - ΤΕΙ, καθώς και Ομογενείς και Έλληνες φοιτητές Πανεπιστημίων του εξωτερικού.


Η συμμετοχή γίνεται με ένα δακτυλογραφημένο, εις πενταπλούν, ποίημα, το οποίο δεν θα υπερβαίνει τους 30 στίχους, χωρίς ψευδώνυμο.

Η αποστολή των ποιημάτων πρέπει να πραγματοποιηθεί μέχρι την 30η Ιουνίου 2009,

στην διεύθυνση: κ. Σπύρο Εργολάβο, Αντιπρόεδρο ΕΑΣΗ, Γούναρη 7, Ιωάννινα, Τ.Κ. 45444.

Τα βραβεία και οι έπαινοι του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ποίησης θα απονεμηθούν στην εκδήλωση "Λυρική Παμβώτιδα" στο Νησί των Ιωαννίνων, την Κυριακή, 23 Αυγούστου 2009.

Πληροφορίες παρέχονται στο τηλέφωνο: 26510-38882.

 

Η εταιρία Prologos Arts marketing  δέχεται βιογραφικά ηθοποιών για ταινία μεγάλου μήκους.

Πληροφορίες στο e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. και στον δικτυακό τόπο: www.prologos.gr

Τετάρτη, 21 Ιανουαρίου 2009 19:50

Κώστας Δρακάκης - O ήχος είναι η ζωή μου

Γράφτηκε από

O Κώστας Δρακάκης, συνθέτης Κλασικής Μουσικής κατά κύριο λόγο ,έχει μια μακρά πορεία στα καλλιτεχνικά θέματα, αφού δίδαξε, έγραψε βιβλία, διεύθυνε και εκπαίδευσε χορωδίες ,ενώ σήμερα βρίσκεται στην θέση του Διευθυντή Σκηνής της Νέας Σκηνής της Ε.Λ.Σ ( Θέατρο Ακροπόλ).