Η όπερα αυτή του Καρρέρ πρωτοπαρουσιάστηκε από την Εθνική Λυρική Σκηνή μόλις το 2003. Φέτος δίνεται ξανά η ευκαιρία στο κοινό να τη λατρέψει, σε τέσσερις παραστάσεις με εορταστικό χαρακτήρα λόγω της συμπλήρωσης 2.500 χρόνων από την ιστορική μάχη του Μαραθώνα.


Ένα μαγαζί-θρύλος επιστρέφει στα νυχτερινά δρώμενα της Αθήνας. Πρόκειται για το LIDO MUSIC THEATRE που ξαναγεννιέται στην οδό Ζωοδόχου Πηγής 3. Ο Μίμης Πλέσσας ο αγαπημένος συνθέτης όλων των ηλικιών, θα αναβιώσει την νύχτα της ψυχαγωγίας και της καλής διασκέδασης, με όλη τη σημασία της λέξεως, στη σκηνή του Lido Music Theatre.


Το Μουσικό τμήμα του Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός παρουσιάζει τη χορωδία ?Antakya Medeniyetler Korosu? - The Antakya Chorus of Civilizations την Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2010 στις 20:30μ.μ.


Στο ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ την Δευτέρα 18 Οκτωβρίου ώρα 20:30μ.μ θα παρουσιαστεί το Α΄ μέρος: The Bridge String Quartet σε κουαρτέτα Ελλήνων συνθετών και το Β΄ μέρος: Ρεσιτάλ κιθάρας του Πτολεμαίου Αρμάου.


Το Σάββατο 16 Οκτωβρίου και ώρα 20.30 στην Αίθουσα του Φιλολογικού Συλλόγου «Παρνασσός» (Πλατεία Αγ. Γεωργίου, Καρύτση 8, Αθήνα) η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τη διεύθυνση της διακεκριμένης Ιταλίδας αρχιμουσικού Susanna Pescetti θα παρουσιάσει έργα των Gioacchino Rossini, Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι και Franz Joseph Haydn.


Α΄ μέρος, Ρεσιτάλ πιάνου: «Ιστορίες δίχως λόγια»

Ο πιανίστας Δημήτρης Χρυσανθακόπουλος παρουσιάζει ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει τη Σονάτα k.310, σε λα Ελάσσονα του W.A. Mozart, τη Μπαλάντα αρ. 2 του F. Liszt, τη Σονάτα αρ. 7 op. 83 του S. Prokofiev και μια μεταγραφή του ίδιου στην Πασακάλια από την Σουίτα N. 7 σε σολ Ελάσσονα (HWV432) του G.F. Handel.


Το Μουσικό Τμήμα του Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός και το Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών-Ίδρυμα Βούρου-Ευταξία, σας προσκαλούν στην έκτη συναυλία του κύκλου συναυλιών «οι 32 Σονάτες του Ludwig van Beethoven». Oι 32 Σονάτες του Ludwig van Beethoven, έργο πρόκληση για κάθε πιανίστα, το μεγαλύτερο, ίσως, μνημείο μουσικής έκφρασης δύο αιώνων, από την εποχή του Joseph Haydn ως του Arnold Schoenberg, θα παρουσιαστούν από τη διεθνώς αναγνωρισμένη πιανίστα Ρίτα Μπουμπουλίδη.


Η μεσόφωνος Άννα Παγκάλου και ο Νίκος Τσαλίκης στο πιάνο, παρουσιάζουν ένα αφιέρωμα στη μελοποιημένη ποίηση. Το πρόγραμμα ξεκινά με το έργο Διάβα σιγά του Κώστα Σφακιανάκη σε ποίηση Γιάννη Ζερβού, κι ακολουθούν ο κύκλος τραγουδιών για φωνή και πιάνο του Μανώλη Καλομοίρη Βραδυνοί θρύλοι, σε ποίηση Κώστα Χατζόπουλου, Ο χωρισμός του Σπύρου Μουχάγιερ -τρία τραγούδια σε ποίηση Ιωάννη Γρυπάρη, Τρία τραγούδια σε ποίηση Κωνσταντίνου Καβάφη του Χρήστου Σαμαρά και Έξι τραγούδια του Γιάννη Χρήστου σε ποίηση T. S. Eliot.


Η Τάνια Τσανακλίδου φυλλομετρά ημερολόγια κι αισθήματα. Για μια ακόμη φορά αλλάζει τρόπο, αλλάζει ήχο και με επτά υπέροχους μουσικούς μηδενίζει το κοντέρ και στήνει μια ολόφρεσκη παράσταση που διοργανώνει η «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων το Σάββατο 2 Οκτωβρίου 2010 (Κεντρική αυλή, Πειραιώς 100, Γκάζι) με αφορμή τον καινούργιο της δίσκο «Προσωπογραφία».


Μια ξεχωριστή συναυλία με τον Wim Mertens θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν όσοι βρεθούν στο Μέγαρο Μουσικής, το Σάββατο 2 Οκτωβρίου 2010.


Η υψίφωνος Άννα Αλεξοπούλου, ο Δώρος Δημοσθένους και το Aenaon Ensemble παρουσιάζουν ένα αφιέρωμα σε κορυφαίες στιγμές του σύγχρονου ελληνικού τραγουδιού. Τραγούδια σταθμοί στην ιστορία της έντεχνης ελληνικής μουσικής, γνωστά αλλά και άγνωστα έργα των Μάνου Χατζιδάκι, Μίκη Θεοδωράκη, Σταύρου Ξαρχάκου, Γιώργου Κουρουπού, Νότη Μαυρουδή και Χρήστου Παπαγεωργίου, που όλοι θα σιγοτραγουδήσουμε...


Η Κάρμεν, μια Τσιγγάνα, εργάζεται σε ένα καπνεργοστάσιο στη Σεβίλλη, φρουρούμενο από στρατιώτες. Βρίσκεται κατηγορούμενη όταν αρνείται να απολογηθεί για έναν καβγά στον υπολοχαγό της φρουράς. Αποπλανεί το δεκανέα που θα την οδηγούσε στη φυλακή: τον Δον Χοσέ, λογοδοσμένο με τη νεαρή χωρική Μικαέλα. Ο Δον Χοσέ αφήνει την Κάρμεν να δραπετεύσει και καταλήγει ο ίδιος στη φυλακή.


Καλωσορίζουμε το φθινόπωρο με ρυθμούς και φωνές από τη Λατινική Αμερική και την Ανατολή με δύο ξεχωριστές μουσικές βραδιές.

 


Το Μουσικό Τμήμα του Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός παρουσιάζει την εναρκτήρια συναυλία της νέας καλλιτεχνικής περιόδου στις 18 Σεπτεμβρίου και καλωσορίζει το κοινό με διάσημες μελωδίες από το ταγκό και το μιούσικαλ...

 


Διήμερο αφιερωμένο στην παλαιά μουσική στην αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου Αθηνών, με την τραγουδίστρια Θεοδώρα Μπάκα και το σύνολο παλαιάς μουσικής Ex Silentio. Οι δύο συναυλίες, στις 24 και 25 Σεπτεμβρίου, παρουσιάζουν ένα πανόραμα κοσμικής μουσικής του Μεσαίωνα και της πρώιμης Αναγέννησης από την εποχή του Alfonso el Sabio της Καστίλης και τη σεφαραδίτικη παράδοση μέχρι τον Guillaume du Fay και τη γαλλοφλαμανδική σχολή. Παράλληλα, θα πραγματοποιηθεί σεμινάριο για την ερμηνεία παλαιάς μουσικής σε συνεργασία με το Στούντιο Παλαιάς Μουσικής του Ωδείου Ν. Μάντζαρος.

Oι πολυλατρεμένοι εκπρόσωποι του νέου κύματος του progressive rock, Archive, των οποίων το τελευταίο άλμπουμ με τίτλο "Controling Crowds" έκανε ταχύτατη είσοδο στην κορυφή των charts, επιστρέφουν στην Ελλάδα για πέντε συναυλίες.


Η Εθνική Λυρική Σκηνή παρουσιάζει στο Ηρώδειο, μες στο ίδιο καλοκαίρι, μία δεύτερη όπερα (μετά τη Νόρμα): την Αΐντα, ένα από τα πλέον δημοφιλή έργα του Βέρντι, σε μία παραγωγή βασισμένη στην ιστορική σκηνοθεσία του Ντίνου Γιαννόπουλου (1991).

Η πρεμιέρα θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, 23 Ιουλίου 2010.

Η διανομή περιλαμβάνει διεθνούς φήμης ξένους και Έλληνες ερμηνευτές.


O Francisco L?pez [www.franciscolopez.net] και ο Θανάσης Καπρούλιας [www.novi-sad.net] είναι παγκοσμίως αναγνωρισμένοι καλλιτέχνες στον χώρο των ηχογραφήσεων περιβάλλοντος και της πειραματικής μουσικής. Στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αρχαίας Ολυμπίας, θα παρουσιάσουν στις 14 Ιουλίου 2010 στις 21:00μ.μ δύο projects βασισμένα σε ηχογραφήσεις από την Αρχαία Ολυμπία, τον αρχαιολογικό χώρο και την ευρύτερη περιοχή του νομού Ηλείας, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία εικονοκλαστικής ακρόασης και επαναπροσδιορισμού του ηχητικού περιβάλλοντος του τόπου. Παρουσίαση των αποτελεσμάτων του workshop σε multimedia εκδήλωση.


Ο Σωκράτης Μάλαμας έκλεισε ήδη μια εικοσαετία στους συναυλιακούς και δισκογραφικούς δρόμους. Παραμένει ένας από τους πιο δυνατούς τραγουδοποιούς της γενιάς του με εντελώς προσωπικό στίγμα και αναγνωρίσιμο μουσικό ύφος, που συσπειρώνει γύρω του φανατικούς οπαδούς και μουσικόφιλους ακροατές. Το αποδεικνύουν οι ζωντανές του εμφανίσεις.


Τα χρόνια του tropicalismo, του κινήματος που συντάραξε τη μουσική της Βραζιλίας τη δεκαετία του '60, μοιάζουν μακρινά. Ο προκλητικός ηγέτης του, όμως, δοκιμάζει ξανά και ξανά να γονιμοποιήσει τα σπέρματα εκείνης της ουτοπίας. Αναιρεί διαρκώς τον εαυτό του, γκρεμίζει και ξαναχτίζει αμέτρητες φορές τη δημόσια εικόνα του, κάνει φίλους και εχθρούς μένοντας πιστός στο πνεύμα της ελευθερίας που εισήγαγαν οι tropicalistas. Με τη νέα ροκ παρέα του βγάζει τη γλώσσα στο παρελθόν και συνεχίζει να γράφει κλασικά τραγούδια για το μέλλον.